lørdag 10. oktober 2009

Sportur i sørmarka

Trodde at jeg skulle bli en ivrig blogger, jeg var jo det den første uka, men det fortsatte ikke slik gitt:-(

Men nå har jeg i allefall motet meg opp til å legge ut noen bilder igjen.

I dag har vi vært på sportur i sørmarka, det e jo alltid koselig å være ute i frisk luft, og spesielt sammen med gode venner. Vi hadde med oss hele gjengen vår, og så kom Kari med Ameliè og Frans, også var Gro og Alfred med. Jeg blir jo så glad når vi får se så mye til Alfred, han er blitt en flott kar, tror nok han kommer til å bli en kompakt liten herremann.

Alfred gikk i dag to spor, begge vellykkede, med masse godbiter i sporet. Og han syntes det var stor stas, når han ikke gikk så lå han å sov med dekken på seg, så det er helt klart at han brukte de små grå på å lete etter godbitene i skogen:-)

Vi tobente koste oss med gode fiskekaker og mengder med kaffe.


Her er et bilde av Alfred hjemme hos oss.


Frans fikk benyttet plassen rundt der vi parkerte til å trene litt lydighet... Jeg er litt usikker på hvilken øvelse dette er, men at han mestrer den godt er det ingen tvil om:-)


Jeg hadde lagt ut spor til Frans, og Kari og Frans er her på jakt etter slutten. Han vinglet litt på det første sporet.


Og Kari ser ut til å vingle litt hun og:-) Men de fant slutten til slutt da. Og spor nummer to gikk bra da.


Her er Julie og lille Alfred, mor og sønn sammen.


Didrik fikk prøve seg i dag på et blodspor, men det er veldig vanskelig å lære han å gå spor, for man kan ikke vite om han faktisk skjønner hva han skal og ikke klarer det helt, eller om han rett og slett ikke intereserer seg, men han får da prøve han og:-)


Er ikke Ameliè vakker kanskje?


Nydelige Ameliè.



Julie står å venter på sitt spor, men vet ikke helt hva det er, men hun gikk ikke et bra spor i dag. Hun gikk bra når jeg viste henne hvor hun skulle gå, da snuste hun seg frem. Men så fort det svingte så skjønte hun ingenting, helt til jeg viste henne igjen. Så vi avsluttet med helt enkelt spor med figurant, sånn at hun ikke kunne mislykkes.

Alfred forelsket seg helt i Ameliè, men utfra bildet her så kan man jo undres om dette er rette fremgangsmåte.



Viki har gikk et bra spor i dag, med blod og skanke i slutten. Og i dag var hun enda mer glad enn hun pleier å bli for å finne denne skanken, hele hoftepartet hennes gikk fra side til side, og det minnet veldig om Elvis i sine glansdager:-)
Nå håper jeg at jeg skal klare å oppdatere litt oftere, men tør ikke love noe:-)

1 kommentar:

Kari sa...

Takk for turen i går. Det var to slitne hunder jeg kom hjem med, og ingenting er bedre enn det:)

Mange fine bilder du har tatt. Jeg lurer på om jeg kan få "stjele" etter par. Eller, det ene er vel fra turen i Råndane av Frans og Inki som jeg vil bruke som reklame i den ferske bloggen vår i nettbutikken littlefriends.no (hvis du har glemt hva den heter??) haha.

Det var veldig hyggelig å treffe Alfred igjen. Han ser ut til å bli en riktig så kjekk herremann. Utrolig flott i kroppen, også de ørene:)

Da jeg var å gikk "spor" med hundeksolen i dag så satte Amélie i gang med bjeffingen sin hver eneste gang noen løp ut i skogen, og hver eneste gang hundene løp ut... Jeg må legge en slagplan for å fjerne lyden på den hunden. Før jeg blir gal!!!

God natt, vi snakkes vel snart:)